Et køb foretages på følgende måde

For at foretage et køb hos timberman.dk  skal du igennem 5 trin.

  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Tryk "Fortsæt" hvis du ikke ønsker at bestille flere varer. Tryk igen på "Fortsæt"
  • Indtast dine personlige oplysninger. Tryk "Fortsæt"
  • Vælg leverings og betalingsform. Godkend "Salgs- og leveringsbetingelser". Tryk "Fortsæt"
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte. Tryk "Godkend ordre"

 

Bestilling

Hos Timberman kan du kun bestille varer via timberman.dk

Har du forespørgsler til varer, som ikke findes på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på timberman@timberman.dk eller tlf. +45 9952 5252.

Når du handler på timberman.dk  indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Alle priser er vejledende markedspriser incl. 25% moms. Priserne er gældende dagspriser.

Der tages forbehold for fejl, sortiments- samt prisændringer. Vi gør endvidere opmærksom på, at prisen på enkelte produkter kan ændres gennem året.
Mellemsalg forbeholdes. Varen kan derfor risikere at være udsolgt, inden din ordre behandles.

 

Betaling

På timberman.dk kan du betale på 3 måder.

  • Kreditkort.
  • Bankoverførsel (gebyr)
  • Afhentning og betaling hos din lokale Timberman Partner

På timberman.dk kan der gebyrfrit betales med: Dankort, Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard eller JCB. Dine penge ved denne betalingsform er beskyttet af Indsigelsesordningen. Læs om Indsigelsesordningen her.

Pengene trækkes først på kreditkortet, når varen afsendes fra vort lager.

Du har også mulighed for at betale for varerne ved overførsel via netbank eller en almindelig bankoverførsel, som kan være omfattet af et gebyr.

Denne form for betaling er dog ikke omfattet af Indsigelsesordningen. Læs om Indsigelsesordningen her.

Ønsker du ikke at betale med kreditkort på nettet eller ved bankoverførsel, har du på timberman.dk også mulighed for at vælge "Betaling og afhentning hos Timberman Partner".

Vælges denne, vil dine varer blive leveret hos den valgte Timberman Partner. Betalingen sker kontant eller med kreditkort ved afhentning af varerne hos din lokale Timberman Partner.

For alle betalingsformer gælder det, at alle informationer sendes krypteret, hvilket vil sige, at vi ikke modtager informationer om din konto, kortoplysninger eller lign. Vi modtager udelukkende besked om, at transaktionen er gennemført.

 

Ordrebekræftelse
Når transaktionen er gennemført, modtager du automatisk en kvittering på, at vi har modtaget din ordre. Du vil inden for 24 timer på hverdage modtage en endelig ordrebekræftelse på den e-mail, du har oplyst ved bestilling.

Af ordrebekræftelsen vil fremgå alle oplysninger vedr.: Varer, antal m2/stk., eventuelle fragtomkostninger, totalpris inkl. moms samt leveringsadresse, leveringsdato og leveringsform.

 

Fragtomkostninger

Er den samlede ordreværdi over kr. 7.000,- inkl. moms eller herover, vil varen blive leveret fragtfrit til alle adresser i Danmark (ekskl. Færøerne og Grønland).

Ved ordreværdi under kr. 7.000,- inkl. moms tillægges en fragt på kr. 500 inkl. moms.

Ved mindre pakker på max. 30 kg/0,2 m2 og max. længde på 2,5 m beregnes fragt til kr. 100,- inkl. moms pr. pakke.

Levering til Færøerne, Grønland samt udlandet er baseret på vægt og beregnes individuelt. Du vil blive informeret om forsendelsesomkostningerne i forbindelse med endelig ordrebekræftelse.

 

Levering

Leverancen sker med fragtbil til fortovskant. Vi afsender varer alle hverdage. Så du kan som udgangspunkt regne med at ordrer, der er bestilt til levering inden for tre hverdage, leveres til tiden efter modtagelse af betaling. Enkelte gange kan uforudsete hændelser dog gøre det vanskeligt at overholde, i disse tilfælde vil vi kontakte dig.

Levering finder sted i dagtimerne, og sker på den angivne dato med Danske Fragtmænd. Leveringen er underlagt Danske Fragtmænds bestemmelser m.h.t. eventuel forsinkelse og reklamation.

Det er rent praktisk ikke muligt at oplyse et præcist leveringstidspunkt, men du kan ved bestilling oplyse dit mobil/telefonnummer, så ringer chaufføren en time før ankomst.

Træ- og korkgulve er modtagelige over for fugt, og det er derfor en forudsætning, at du er hjemme, når leveringen finder sted, samt at gulvene bæres ind og opbevares tørt og lunt straks efter levering.

Som udgangspunkt skal chaufføren have en kvittering før varen leveres - det vil derfor være en god ide, at indtaste en leveringsadresse hvor der er nogen til stede om dagen. Når du har kvitteret for modtagelse overgår ansvaret for varerne til dig.

Ved modtagelse af varerne skal du med det samme kontrollere, at det leverede er i overensstemmelse med din ordrebekræftelse. Hvis du finder fejl, mangler eller skader, skal dette straks meddeles chaufføren.

Vær opmærksom på at eventuelle fragtskader på varen skal noteres på fragtbrevet af chaufføren, så begge parter har en kopi af notatet, ellers hæfter du selv for eventuelle skader. Efterfølgende meddeles eventuelle fejl, mangler eller skader til Timbermans kundeservice på timberman@timberman.dk for at krav efterfølgende kan gøres gældende.

Synlige fejl og mangler ved varen skal anmeldes så snart disse konstateres, og inden varen monteres eller anvendes. Efter montering/anvendelse anses varen for værende accepteret uden synlig fejl.

Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet som aftalt, vil chaufføren medtage varen igen, og du vil blive opkrævet et gebyr for returkørsel. 

Med hensyn til ny levering kontakt Timberman på tlf. +45 9952 5252. Der vil blive opkrævet et separat forsendelsesgebyr i forbindelse med ny levering.

Levering til Færøerne, Grønland samt udlandet aftales individuelt.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på timberman.dk.

Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget varen
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelsesdatoen give os en meddelelse, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan vælge at benytte vores "Fortrydelsesformular" og sende med retur. Meddelelsen sendes som mail til timberman@timberman.dk

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer medsendes. Eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå mv.

Åben "Fortrydelsesformular" her.

 

Returret

Vi tager kun varer retur, der er købt på timberman.dk. Ønsker du at returnere en vare købt på vores webshop, skal den indsendes til os. Vedlæg en kopi af fakturaen og noter derpå, hvilke varer der ønskes i stedet.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale fragten for at sende varen retur.

Før returnering er det nødvendigt, at kontakte salgsekspeditionen hos Timberman på tlf. 9952 5252 og få oplyst et returvarenummer, som skal fremgå på en evt. returvareforsendelse.

Varen kan kun sendes til nedenstående adresse og kun ifølge forudgående aftale med Timberman:

Timberman Denmark A/S, c/o Danske Fragtmænd Randers, Engelsholmvej 39, Port 82, 8940 Randers SV

Varer fra Timberman bør ikke returneres med normal post grundet størrelse og vægt. Derfor anbefaler Timberman, at returnere varer købt på timberman.dk. med Danske Fragtmænd. Omkostning herved vil afhænge af mængde og vægt, hvorfor Danske Fragtmænd bedes kontaktet for nærmere pris.

Kontaktoplysninger til Danske Fragtmænd finder du her: Danske Fragtmænd

Bemærk - Vi modtager IKKE varer sendt pr. efterkrav. Og vi afhenter IKKE varer uden forudgående aftale.

Bemærk - Der er ikke returret på specialproducerede varer.

 

Varer undtaget retur- og fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres fuldt emballeret i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelse. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du opbevarer, behandler eller bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

  • Manglende eller beskadiget emballage kan betyde, at varens salgsværdi forringes, hvorfor fortrydelsesretten i de fleste tilfælde ikke vil kunne udnyttes.
  • Varer der ikke tilbageleveres fuldt emballeret i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelse.
  • Varer der er blevet opbevaret, behandlet eller brugt på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Bemærk- Der er ikke fortrydelsesret eller returret på specialproducerede varer.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

I forbindelse med gulve kan dette f.eks. forstås, som åbning af en enkelt pakke - besigtigelse af plankerne. Sammenpakning og forsvarlig lukning af pakken med tape.

Hvis varen er beset eller anvendt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du, ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså kun gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Når vi har modtaget varen og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig via den samme betalingsmåde som anvendt ved købet, hvilket kan tage op til 7 hverdage.

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig med en begrundelse herfor.

 

Klagemuligheder

Byggeriets Ankenævn

byggerietsankenaevn.dk

Postboks 102, 1004 København K

info@byggerietsankenaevn.dk

72 16 02 00 (Hverdage 10-12)

 

Forbrugerklagenævnet

kfst.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 00 (Hverdage 9-16)

 

Forbrugerombudsmanden

forbrugerombudsmanden.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

forbrugerombudsmanden@kfst.dk

41 71 51 51 (Hverdage 9-12)

 

Reklamation

Når du handler på timberman.dk  har du 24 måneders reklamationsret. For byggematerialer gælder endvidere forældelsesloven af 2008, hvorefter reklamationsfristen for skjulte mangler gælder op til 10 år fra leveringstidspunktet.

Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Synlige fejl og mangler ved varen, skal anmeldes, så snart disse konstateres og inden varen monteres eller anvendes. Efter montering/anvendelse anses varen for værende accepteret uden synlig fejl.

Er varen beskadiget ved modtagelse, da venligst beskriv udførligt skaden på fragtbrevet  før kvittering for modtagelse. Se afsnittet "Levering".

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

I forbindelse med en reklamation skal du kontakte Timberman på timberman@timberman.dk eller tlf. +45 9952 5252, inden varen returneres, da vi så kan afgøre, om vi vil have varen retur, eller om den skal destrueres.

Når du anmelder en reklamation, vil det hjælpe os meget, hvis du har mulighed for at vedhæfte et billede, så vi med det samme kan se fejlen. Medsend også en detaljeret beskrivelse af fejlen samt kopi faktura med tydelig angivelse af, hvilken vare det drejer sig om.

Skal varen retur til os, sender vi dig en fragtseddel, som kan bruges ved returneringen. På den måde undgår du som kunde at skulle lægge penge ud til fragt osv.

Manglende eller beskadiget emballage kan betyde at varens salgsværdi forringes, hvorfor fortrydelsesretten i de fleste tilfælde ikke kan udnyttes.

Bemærk - Vi modtager IKKE varer sendt pr. efterkrav eller andet.  Og vi afhenter IKKE varer uden forudgående aftale.

Bemærk Vi refunderer ikke fragt for forsendelser, som er afsendt til os uden forudgående aftale.


Personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet - udføre en handel - skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail-adresse

Personoplysningerne registreres hos timberman.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Vi registrerer desuden følgende typer af oplysninger om dig, såfremt du oplyser dem til timberman.dk :

  • Alternative leveringsadresser

Det gør vi med følgende formål:
Alternative leveringsadresser gemmes, så de kan benyttes, når du ønsker ordrer sendt til anden adresse end fakturaadressen.

Direktøren hos Timberman har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Dataansvarlig er direktør Keld Jensen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Timberman videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Alle kundeoplysninger indtastes og transmitteres i ikke-krypteret form til timberman.dk

Som registreret hos  timberman.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til timberman.dk via  e-mail: timberman@timberman.dk

Den ansvarlige hos timberman.dk for registreringerne er den interne salgsleder hos Timberman, som kan kontaktes på +45 9952 5252 eller på timberman@timberman.dk

 

Cookies

På timberman.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt og komfortabelt som muligt.

Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores webshop. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte webshoppen.

Du er naturligvis også meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.

Hvad er en cookie?
En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.
Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookie'ns indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.

Hvordan slettes en cookie?
I Internet Explorer slettes en cookie ved at åbne Internet Options under Tools. Klik på Delete Cookies under Temporary Internet files.

Du kan læse mere om cookies på http://www.cookiecentral.com

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på timberman.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere timberman.dk

 

Logning og statistik
Log statistik bruges i denne butik. Et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter m.v.

På timberman.dk anvendes log statistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Log statistik bruges til at skabe øget brugervenlighed. 

OK

Denne side bruger cookies.